strukturlycka.blogg.se

Det måste gå att få till det!!

Känner mej nästan spyfärdig...

Dricker kaffe med älsk och pratar om morgondagens tandläkarbesök. Ett litet hål ska lagas och älsk fick offert på tretusen spänn!! Han sa att man får väl vara glad att få en tid alls eftersom han igår på nyheterna hörde att människor i vissa samhällen får vänta flera år på tandläkartider. Eller människor och människor..det var svenskar som fick vänta pga av alla nyanlända som måste gå före i kön..  Jag tar alla såna "nyheter" som folk delar via suspekta länkar på FB och liknande med en rejäl nypa salt men det älsk säger brukar stämma och vara väl kontrollerat av honom själv. Just den nyheten om väntetiden har jag inte hittat nu vid en snabb googling men hittade däremot en massa info från migrationsverket och andra icke rasistiska propagandakällor, om detta att "nyanlända" ( man vet knappt vilket ord man törs använda!?) bara betalar 50kr per sjuk- och tandläkarbesök!!! Vidare läste jag att om kostnaden för dessa besök och behandlingar under en sexmånadersperiod överstiger 400 (!!!) kr finns ett bidrag att få för alla kostnader där utöver. Det här är inte rätt och rimligt nånstans!! Finns det inget sunt förnuft nånstans bland sveriges beslutsfattare?? Ändå är dom här exemplen bara en liten glimt av alt det där sjuka som pågår. Hur sjutton kan den här omvända rasismen och diskrimineringen tillåtas och rättfärdigas?? En sak är säker, det kommer att ta en ände med förskräckelse i vårt land, och migrationsverket och liknande instanser och verklighetsfrämmande beslutsfattare skapar  genom den här helsjuka invandringspolitiken många, många fler "rasister" än nåt "främlingsfientligt" parti skulle kunna göra. Sanna mina ord! Man blir spysjuk av galenskaperna och jag har så svårt att ta till mej och hantera allt vansinnigt som händer men jag vill må bra, så nu ska jag ägna resten av söndagen till att rensa nån underbar röra ..eller möblera om ...och försöka stoppa ner huvudet i sanden igen. Gode gud hjälp Sverige... 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: