strukturlycka.blogg.se

Det måste gå att få till det!!

Jul i ny lägenhet och ny gubbe med möbler

Julen -09 var vi nyinflyttade i ny lägenhet och dessutom skulle jag plötsligen blanda mina hemvana grejer med en annan människas ovana grejer med helt annan stil dessutom. Det var ett bekymmer. Mina stora bruna gamla möbler passade inte alls med dom andra vita, strama köksmöblerna och ändå måste allt samsas i köket. Julpyntet passade inte heller nånstans. Jag kände mej helt vilsen.
Såna gånger kan jag inte bara titta mej runt och veta vad som ska göras utan jag måste känna in ett bra tag, det måste liksom växa fram en bild, en ide, en vision om en slags helhet eller tema som knyter ihop allt.
Lösningen blev att det blev som två avdelningar i köket, en modern med mycket vitt och rött och en gammeldags med bruna möbler och gammalt pynt.
Den stora nya vita adventsstjärnan funkade inte i fönstret men väl på spegeln på väggen. Förrförra årets panelgardiner fick agera vägglöpare på varsin sida av köksbordet. Det blev verkligen jättefint. Och så anorlunda för att vara hemma hos mej.


Hallen  blev också mysig över förväntan med div småpynt och
pappersjulbonader



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: