strukturlycka.blogg.se

Det måste gå att få till det!!

Alla är bra på nåt!

Tänk om jag vetat för 20-25 år sedan det jag vet om mej själv och mina talanger nu!! Då skulle jag fortfarande haft tid att utbilda och utveckla mej till SFI-lärare.. naturläkare...livscoach... heminredare...  eller bara problemlösare rent allmänt.
Aldrig kunde jag ana att jag skulle utveckla sådana talanger att riva, röja och organisera i röror. Att skapa hemkänsla av just ingenting. Att känna in var möbler ska stå för att få "lugn" i rummet.

Tror inte vidare på Feng-shui annars ..som att man får pengar av att ha gröna växter i särskilda hörn av rummet och sånt men andra saker är heltklart sant. Som att det blir "bråkigt" och stökigt i ett rum om lådor och dörrar står öppna. Och att det blir som korsdrag om man sitter mitt emellan två öppningar eller har en spegel mitt emot ett fönster. Det är löjligt så sant det är. Och ändå så diffust och svårt att sätta fingret på ofta.
Annars är det jag använder mej mest av textilier fast på annorlunda sätt. Som nu före jul när jag hjälpte en man att fixa lite i hans nyinflyttade lägenhet. Han hade ett jättefint gammalt köksbort i nåt brunt antikt träslag med en jätteful vaxduk på. Bordet stod mitt på köksgolvet. Efter div.omflyttningar av mindre möbler kunde bordet skjutas in mot väggen och kändes omedelbart mycket tryggare och mer hemtrevligt. Av åkte ful-duken och eftersom han inte hade nåt annat hamnade julgransmattan där istället tillsammans med en adventsstake ett av barnen gjort i slöjden. Och en liten skål med frukt.
Det blev otroligt trevligt på en gång.  Sen fick jag mannen i fråga att skruva upp hatthyllan i hallen också så man slapp använda köksstolarna att hänga ytterkläder på. Simsalabim.. en helt ny lägenhet direkt! Åhhhh vilken underbar tillfredsställelse!

Jag led lite i själen av att inte ha nån gullig julbonad eller ens en köksklocka på väggen ovanför bordet men det får bli en senare fråga. Jag hade inte alls mycket tid på mej...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: