strukturlycka.blogg.se

Det måste gå att få till det!!

Men HUR ska jag göra?

Känner att det brinner i knutarna nu. Det är 1:a mars och dags att säga upp lägenheten och jobbet idag om det är den vägen jag ska gå.
Verkar inte som jag får mitt perfekta lagoma andra-jobb som PA 60%. Iaf inte förrän efter sommaren. Så länge kan jag inte vänta, behöver mer pengar NU. Behöver! På riktigt! NU!
Behöver också ett annat boende. Vilket inte låter sej göra i Uppsala i första taget. Känns lite surt att jag gav mitt första hands-kontrakt till exet men jag hade ju inte råd att bo där själv. Men ändå.. det var MIN lägenhet. Och MIN familj som gick sönder av detta sjuka förhållande. Suck....
Nåväl åter till knäckfrågan: Ska jag söka som busschafför i Gävle och helt säkert få lägenhet fast jag helst inte vill köra buss mer? I Gävle-trakten har jag mina få och rätt gamla släktingar och ett par vänner. I Uppsala har jag börjat få ett socialt liv med vänner och träning. Finns inga ord för hur fantastiskt det är, båda delarna.

Eller ska jag hålla huvudet kallt, panta sista guldsmycket och hoppas det löser sej ekonomiskt tills jag KANSKE får mer jobb efter sommaren? Och bo kvar i betongbunkern utan kök, som dessutom ska stamrenoveras i sommar?

Eller köra buss i Uppsala igen? Och bo i  35 kvadrat betongbunker..med stamrenovering på gång?

Att försöka få bussjobb (eller annat)  och flytta till kärleken i Jönköping känns inte som ett alternativ. Det blir för långt till barnen.. som varken har egen bostad eller arbete än by the way...
Och att jag inte kan hoppa på vilka jobb som helst eller att lära mej hitta i en ny stad pga denna förbaskade utbränning som gör mej glömsk och förvirrad och radiostyrd är en rätt viktig faktor  i livet...*dubbelsuck *

Om jag söker bussjobb i Gävle idag dröjer det nog nån vecka innan jag får veta medan jag däremot får veta om jag får den sökta lägenheten redan på fredag förmodligen. Och måste svara ja eller nej inom en vecka efter det. I så fall blir det inflytt första juni men jag behöver börja jobba senast första maj för att kunna betala hyran. Kanske jag kan bo hos faster och farbror med min kappsäck en månad.. ? Pendla till U-sala på helgerna och sen flytta i rödaste rappet första juni? Ta med ungarnas sängar UTIFALL dom ska fortsätta bo hos mej när det passar. Det kan gå... eller??? Hur ska jag göra? Är så trött att gå på vatten jämt...



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: