strukturlycka.blogg.se

Det måste gå att få till det!!

Spara bra att ha eller...?

Känner mej så fruktansvärt nöjd och glad över gårdagens riv och röj-insats i källaren. Tänk att jag t om dammsugit i lilla kläd/tyger och garn/ miljoner bäddmadrasser-skrubben...som man inte ens kunde komma fram till dörren till för nån månad sen!! 
Och vilka fynd jag gjorde där inne sen! ( är det verkligen en styggelse att börja en ny mening med " Och"?? Det gör jag ofta och det känns så BRA!!)  Hittade b la tre stora kartonger med garner och tyger och t om nån ny broderisats, ytterligare mera jättefina kläder och jackor..som nytt allting...och skitcoola skor...och ett par äkta Ecco-skor åt älsk, han med sina onda fötter. Måste ju vara hans, det var storlek 43!! Vidare hittade jag en Emmaljunga baby...lift(?) nån slags bärbar insats till en liggvagn i alla fall...och två skrivmaskiner, en elektrisk och en gammal hederlig man måste hamra underbart frenetiskt på för att det ska bli nåt. Underbart! Älsks kommentar till skrivmaskinsfynden var som vanligt: " Hittade du bara två? Det ska finnas en till..." Ja naturligtvis, två eller tre av precis allting finns det.. Nej jag överdriver INTE!! Vi har fyra bilar, fyra motorsågar, minst fem skruvdragare, två tvättmaskiner, tre takfläktslampor, två dokumentförstörare osv osv i all oändlighet... I-landsproblem kallas det visst.
Har tagit tag lite grand nu igen att lägga ut saker till försäljning på olika sidor nu när jag har haft mycket tid innan nya jobbet kommer igång på riktigt, och har gjort  den där loppis-bloggen jag nämnde tidigare nån gång. (En blogg är väl inget optimalt ställe för loppis men det är roligt och känns skönt att ha ett ställe med bara våra grejer på.) satt här nyss och funderade på bästa sättet att tvätta några kg lego och duplo-bitar. I örngott i tvättmaskinen kanske? DÅ fick jag helt plötsligt tanken att vi måste spara lego tills när  våra eventuella framtida barnbarn hälsar på..och när man tänker så blir det ju en hel massa saker man borde spara? Blev lite kluvet och jobbigt där... Inga direkt produktiva tankar när man försöker rensa. Ungefär som såna där tankar att man inte kan slänga gamla paltor för man vill klippa matt-trasor av dom nån gång i en icke överskådlig framtid  för att kanske möjligen eventuellt virka en matta nån gång I ett annat liv! Såna tankar får utsorteringen att stanna av betänkligt, minst sagt. 
Åtminstone är jag rörande överens med alla mina jag i alla parallella universum, att legot behöver tvättas först, hur det än blir sen. Får nöja mej med det så länge, att i alla fall se första steget. Vilket faktiskt är ett alldeles utmärkt koncept på det mesta här i livet. Det ska jag komma ihåg att tänka på fr om idag! :)
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Manuela
skriven :

Jo du, Lego.
Har för mig att äldre Lego är känsligt. Det går inte att tvätta i tvättmaskinen. Dock vet jag inte var åldersgränsen ligger. Lego från min barndom går inte att tvätta det vet jag. Då är Lego-bitarna ca 40år gammalt.

Bara så att du inte gör en dundertabbe och sen har förstört både Lego och tvättmaskin.

Kram

Svar: Tack Manuela! Just den tanken har slagit mej lite. Blir väl till att handdiska lite försiktigt då. :)
Kram!
SolStorm