strukturlycka.blogg.se

Det måste gå att få till det!!

Trökigt med kyckling egentligen...

Tycker egentligen kyckling är bland det torraste trökigaste man kan äta men min kyckling är faktiskt skitgod och saftig, mör och typ..fet? :) Så här gör jag: Bryn en hel färsk eller fryst men tinad kyckling runt om i en gryta. Salta och peppra. Häll ett par dl vatten i botten på grytan, på med locket och koka lugnt en timme. Gör sås av skyn. Mums!!
Ska baske mej prova samma grej med kalkon nån gång..koka ungefär 50 minuter per kg blir nog bra. Sen ska jag bjuda ungarna på det när jag kan få hem dom båda. Dom skulle bli lyriska!! Jag menar blott...en jul beställde dom kalkon. Jag hade aldrig gjort det men körde in den i ugnen efter nåt recept. Den var klar och bränd efter halva tiden. Ungarna åt inget annat av julbordet sen gnagde dom bränd kalkon till frukost, lunch och middag i tre dagar!!
Det är en otroligt underbar känsla att veta att ungarna älskar mammas mat, och när nygifta sonen ringer och frågar hur man gör min "barnköttfärs-sås" eller min egen påhittade honungsglass blir jag sååå lycklig och känner mej nästan lite lyckad! :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: