strukturlycka.blogg.se

Det måste gå att få till det!!

Slutsatser

Fortsätter med skräckblandad förvåning konstatera att jag sedan ett halvår tillbaka lagar mat typ varenda dag, men... Coq au vine?? The bottom was nådd där! Klar överkurs som definitivt inte var värt besväret, hade varit bättre och godare att dricka dessa 5 dl vin och ta en knäckebottenmacka till...Fnyser föraktfullt åt fransk mat
och känner mej matkulturellt fortsatt glatt bonnig svensk, och längtar efter att få tid för ett rejält pölsakok snart igen.

Blev sjuk i måndags..konstigt ont i magen, huvudvärk och ledvärk och sen rullade det på med olika värk och konstigheter ända tills i morse, fredag. Kan inte ens minnas när jag var sjuk sist, förutom nån helt okomplicerad liten snuva. Sov av och till heeela måndagen och det var jättesynd om mej, men sen har jag stått på benen och pulat på med avjulning och hemstyling i väldigt sakta mak (var länge sen jag hade nån tid för sånt, mycket jobba har det blivit). Känner mej inspirerad att få till en vardagslook här hemma också eftersom det faktiskt blev jättemysigt med alla julprylarna...när jag väl kommit underfund med vilka grejer som skulle användas av allt vårt hopslagna rammel och inte minst VAR allt skulla vara i detta för mej nya hem och liv. Jag mår ju så dåligt av grejer och placeringar som känns fel så det var verkligen inte så "bara" att få till det.  Nu efteråt är jag glad och nöjd och tacksam över förväntan..jaaa, lättad är nog ordet. Nästa jul är det bara att tjoppa upp pinalerna! :)

Såg att jag i rena euforin redan lagt upp en massa julstylingsbilder i ett i övrigt väldigt o-juligt inlägg för ett tag sen. Då får det bli en bild på nyköpta köksgardinerna i stället!!  Gardinköp händer inte mej varje decennium, jag kör ju Kajsa Varg-styling med alla gamla ärvda och för andra ändamål avsedda textilier, så nya KÖPTA gardiner är STORT! Ännu större och helt underbart är att jag äntligen upptäckt att det är grönt och vitt som gäller här i furu/beiga köket. Som jag har rivit mitt hår i vanmakt över färgsättningen!!  Ja men vilken tur att jag gillar grönt då..även om det onekligen känns rätt...osexigt? Osofistikerat? Bonnigt?

Och där fick jag tråden som knyter ihop det här inlägget! Bonnburlesket går aldrig ur mej, Grönt är skönt och pölsa is da shit. Allt är väl! :)

 

 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: