strukturlycka.blogg.se

Det måste gå att få till det!!

Jaaa jag veeeet...

..att man inte ska väga sej varje dag utan bara en gång i veckan, men det är ju såå tråkigt och långt emellan...speciellt så här i början...innan dom nya vanorna liksom går av sej själv...och tiden bara rinner iväg som vanligt. I början av ett sånt här projekt upptar det alla mina tankar, vare sej det gäller att sluta röka, gå ner i vikt, börja motionera eller spela gitarr eller what ever. Dessutom brukar det ju hända jättemycket var och varannan dag första veckan och det inspirerar och uppmuntrar i alla fall mej och visar att jag är på rätt väg. Klart man blir lite övernitisk och entusiastisk?? Var så trött på vågen i går att jag inte ens orkade skriva här hur trött jag var. Visserligen var det två hg ner men fortfarande långt kvar till den mystiska lördagsvikten, är ju den jag grubblar och retar upp mej så grymt på.
Försökte tänka lite logiskt sen när värsta förtrytelsen lagt sej. Tänkte att om jag faktiskt går ner ett eller två hg om dagen så blir det ju 7-14 hg i veckan och det vore ju hur bra som helst...såvida inte man  som förra veckan, helt plötsligt går upp ett av dom tappade kilona igen bara över natten, men det kan väl inte höra till vanligheterna, så vida man inte fuskat nåt hemskt? Efter den mycket mogna och sansade insikten roade jag mej med att bläddra i viktboken för att kolla rent allmänt hur jag ligger till jämfört med mej själv genom tiderna. Det var rätt okej, jag har inte pendlat så fruktansvärt mycket...eller njaaa...fast inte så fort i alla fall sen jag upptäckte LCHF <3 Mycket är förstås ett relativt ord men min referens ligger i att jag efter gallstensoperationen -93 enligt alla mina anteckningar gick upp nio kg en gång...på EN månad!!! Det du! Det visar på talang... XoD
Sen kollade jag också hur det egentligen hade gått då förra gången, då när jag startade den här bloggen. Det visade sej faktiskt att jag gick ner så mycket som 12.5 kg..fast det tog ett helt år..sen avstannade det och så småningom vände det uppåt igen. Det gick väl för sakta..och jag var inte tillräckligt seriös halva tiden så jag glömde väl helt enkelt bort att banta. Eller nåt. Tänk att jag var så tjock då?? Hur som helst var det rätt bra gjort med den viktnedgången med  tanke på hur lite strategi jag hade, och ännu bättre är att jag den här svängen tagit tag i vikten rätt långt innan jag nått upp till förra omgångens startvikt, den låg på 5.5 kg mer. Det gäller att hitta ljuspunkterna! :) Efter den insikten bet jag ihop, stoppade Isfolket i öronen, och tog en snabb och jobbig promenad på 40 minuter.
Nu har jag en god och en dålig nyhet. Börjar med den dåliga, för att vara lite pedagogisk och sluta  topp: Det är Fredag, nu blir det helg igen...  Den bra nyheten: I morse var jag nere på lördagsvikten igen.  Äntligen!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: